Uszkodzona opona traktor w ciągniku to niemały wydatek

2019-10-27

Pirelli P700-Z to opona letnia klasy premium przystosowana do jazdy w ruchu miejskim oraz szybkiej jazdy na autostradzie. Przeciez wtedy opona w polu nie rozklada sie na plasko i nie ciagnie tak jak powinna? Dlaczego należy dbać o właściwe ciśnienie opon? Ta sama opona na różnej szerokości feldze będzie inaczej pracować. Uszkodzona opona traktor http://kola-opony.pl/opony-do-maszyn-rolniczych-opony-do-ciagnikow-i-traktora/ w ciągniku to niemały wydatek. Kolega w nowej Proximie też miał tak koła napompowane poradziłem jemu zmniejszyć ciśnienie i odrazu mówi ,że lepej się jeżdzi. Nie istnieje bowiem jeden symbol umieszczany na oponie, który pozwalałby stwierdzić czy jest to opona całoroczna. Mój chłopski rozum podpowiada mi jakąś litą gumę na niskim profilu, kosztem komfortu i rozwalenia wszystkiego co opona amortyzuje. W czasie jazdy opona i felga nie mogą wchodzić w kolizję z częściami nadwozia, zawieszenia, czy układu hamulcowego. Wiadomo że opona bez obciążenia. Opona musi mieć średnicę wewnętrzną równą średnicy felgi. Podczas jazdy pod ciężarem ładunku opona odkształca się w obszarze styku z podłożem, co powoduje jej nagrzewanie. Jeśli opona ma symbol M+S, a nie ma 3PMSF, to z reguły nie jest typowo wielosezonowa. Opona radialna (promieniowa) cechuje się drutówkami połączonymi przez kord (najczęściej w postaci drobnych stalowych linek) promieniowo. Jednocześnie węższa opona będzie miała gorszą przyczepność oraz będzie gorzej amortyzować nierówności. Tak jest to opona bezdętkowa. Opona jest ważnym elementem bezpieczeństwa samochodu. Jakie ciśnienie minimalne w tych oponach można stosować. Najczęściej producenci opon już w nazwie danego modelu sugerują, że opona przeznaczona jest do jazdy w każdym sezonie. Ja nie zmieniam do poszczególnych prac ale ciśnienie to chyba od opon zależy jakie jest optymalne. Opona jest rozcięta, wówczas wieziemy ją do specjalisty – dodaje. Wulkanizator nie pomoże również, jeżeli opona jest stara i sparciała, a na dodatek uchodzi z niej powietrze. W pługu to już nabijamy na 1,6 bara bo wtedy opona niemiłosiernie szoruje o krawędź bruzdy. Węższa opona będzie również lżejsza, a jeżeli uda się założyć węższą dętkę, to i tutaj spadnie masa. Generalnie – im węższa opona i wyższe ciśnienie, do jakiej jest napompowana – tym mniejsze stawia opory toczenia. Równie dobrze opona zachowuje się na nawierzchniach utwardzonych i asfaltowych. Opona wielosezonowa opatrzona może być również skrótem M+S, jednak warto pamiętać, że nie występuje on jedynie na oponach całorocznych. Jeżeli opona jest przystosowana do pracy z niższym ciśnieniem to nic jej się nie stanie.